Laatste dag in Kita...... - Reisverslag uit Kita, Mali van jesine - WaarBenJij.nu Laatste dag in Kita...... - Reisverslag uit Kita, Mali van jesine - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Kita......

Door: jesine

Blijf op de hoogte en volg jesine

23 November 2011 | Mali, Kita

Op onze laatste ochtend zijn we naar de markt gegaan voor de laatste spulletjes. Helaas hadden ze merendeel van ons lijstje niet....Na het internetten weer teruggegaan naar huis.

's Middags na de lunch zijn we met Mami maar weer terug naar de markt gegaan om te kijken of we dan meer suc6 hadden. Helaas weer niet voor alles, maar we hebben wel afscheidskadootjes kunnen kopen voor onze gastfamilie.

Op onze laatste avond waren we uitgenodigd door de burgemeester van Kita voor een maaltijd in Hotel Relais.

Op kosten van de burgemeester was er 's ochtends een schaap geslacht...jippie...
En natuurlijk werd een gedeelte van dit schaap bij onze familie gebracht...lag er dus ineens een schapenkop plus 4 poten en ingewanden klaar om bereid te worden voor het diner! Jak, dit is echt heel apart! (maar normaal hier).

Het vlees mochten we samen met Adama opeten, maar dat ging wel wat moeizaam. Orgaanvlees is niet echt mijn ding en om dan ineens een deel van hart-lever-longen ed op te moeten eten....vergt wat acteerwerk om het netjes op te eten, wat bij mij niet helemaal lukte...(toch geen Afrikaanse vrouw volgens Adama...)
Gelukkig waren de kids helemaal blij met wat er overbleef, zelfs de luchtpijp of strottehoofd werden heerlijk opgepeuzeld....!

Hierna hebben we met de kids lekker gedanst tot we (helaas) naar de burgemeester moesten.
Bij Relais aangekomen bleken er wat problemen te zijn. Er was op 10 personen gerekend en we waren met 16...(Adama had zijn halve gezin meegenomen)...
Nu was er dus een geldprobleem. Of wij even de extra kosten konden betalen. Moet bij gezegd wordebn dat de burgemeester er ineens niet bij was, hij was te moe....en had maar 10.000 cfa gegeven...
Nou ja, je zegt dan maar ja, maar raar vonden we het wel!

En daar zaten we dan in het donker...zonder burgemeester maar met President van de cercle de Kita, wat een topavond!
Iedereen kreeg een drankje na wat gehannes met het aantal personen en toen kam er eten op tafel!!! Schaap! Maar nu wel (voor ons) de lekkerste delen! :-)

Ineens hield de President een toespraak (wat bij ons niet helemaal was doorgekomen) totdat er geapplaudiseerd werd Gelukkig hadden we Harouna voor de vertaling!

Daarna werd aan ons gevraagd voor een toespraak. Ik heb spontaan iets bedacht en het werd goed ontvangen...pffff... gelukkig maar! ;-)
Toen we op weg gingen naar huis werd ineens de 'vermoeide' burgemeester gespot voor het hotel! Allemaal rechtsomkeerd om alsnog zijn hand te schudden en op de foto te gaan. Jaja wat was die man vermoeid, ik wag het in zijn ogen..;-)

Hierna kon onze langgekoesterde wens dan toch in vervulling gaan, naar huis gebracht worden op een motor!!!!
Jaaaaa! En wat was het toch avontuurlijk vooral Inge haar ritje, want die kreeg een omweg cadeau...(hierover zullen we maar niks melden.;-))

Gelukkig waren de kids nog wakker en hebben we gezellig gedanst totdat onze oogjes dichtvielen....

• 23 November 2011 - 20:09

Conny:

En dan heb je het verhaal over de ezelskar nog niet verteld:

De dames wilden graag nog een keer op een ezelskar rijden. Dus toen het tijd was om naar de bus te gaan, stond er een kar voor de "deur". Ik zie de dames rijden door de straten van Kita, zwaaiend als reden zij in de gouden koets. Wat een passend einde van hun bezoek aan Kita. Ze hebben vast indruk gemaakt!

• 24 November 2011 - 12:28

Truus:

Erg leuk om te lezen.
    Zo kunnen wij ook meegenieten van jullie reis.
    Een goede terugvlucht wensen wij jullie en hopelijk duurt de wachttijd in Marokko niet al te lang.

Groetjes.

Truus Sikking

• 25 November 2011 - 12:23

Liesbeth:

Ik heb nu de hele serie achter elkaar gelezen. Jullie hebben veel plezier gehad! En nu alweer onderweg?