Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van jesine - WaarBenJij.nu Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van jesine - WaarBenJij.nu

Accra

Blijf op de hoogte en volg jesine

28 Maart 2016 | Ghana, Accra

Dag 16: Elmina – Accra

En toen was de rondreis bijna ten einde. Na het ontbijt voor de laatste keer de koffers in de auto geladen en op weg richting Accra.
Vlak voor de stad nog een tussenstop gemaakt bij Westfield Mall. Wat een kou daarbinnen! Zo’n verschil met de warmte buiten. Sowieso is de grote stad al groot een verschil met sommige plaatsten waar we tijdens onze reis geweest zijn.
In de stad vroeg James een aantal keer of we al iets herkenden. Nou ik herkende vrij weinig van twee weken geleden…en ineens rijden we de straat van Willemijn en Bas in, pas toen ik Orchid Gardens zag staan herkende ik het weer! Dan stap je het huis in en dan lijkt het net alsof je geen dag bent weggeweest. Zo bizar!
Nog wat laatste foto’s en afscheid genomen met/van James en toen was de rondreis echt ten einde…wat hebben we veel lol gehad, veel gezien en meegemaakt! Gelukkig hebben we de foto’s nog! 

Dag 17/18/19
De Paasdagen hebben we het rustig aan gedaan. We zijn oa naar een resort geweest aan het strand. Vissers waren hier netten uit het water aan het trekken…wat een zware klus in de volle zon…en gelukkig hadden ze wel vis erin zitten!
Hier ben ik ook ongemerkt wat verbrand, ondanks mijn factor 50…zon en wind zijn geen goede combi voor mij! ;-)
Tweede Paasdag zijn we ’s avonds met het hele gezin gaan eten in een vliegtuig. Hele leuke gelegenheid, het lijkt net echt incl stewardessen. En Hanneke en ik hebben voor de laatste keer wat Ghanees gegeten, nu het nog kon! 

De laatste dag (dinsdag) zijn we nog wat laatste souvenirs gaan halen bij Makola Market en een paar andere locaties. En we gingen natuurlijk onze nieuwe outfits halen! Willemijn had afgelopen week al gevraagd of het klaar was en de madam had gezegd van wel…nou niet dus! Kwamen we daar ong 10.30u kunnen ze onze outfits/stofjes niet vinden. Een van mijn outfits werd uit een kastje getrokken, maar de rest waren niet te vinden. De meisjes zouden de madam bellen. Of we over een half uur terug konden komen, dan zou de madam er ook zijn. Nou ja dan eerst maar wat andere winkels afgegaan.
Na 45 min waren we er weer en toen waren de twee meisjes heel druk bezig met het afwerken van onze setjes. In een van mij moest nog even een rits ingezet worden. Een Ghanees ‘ja het is klaar’ is toch niet helemaal hetzelfde. Maar goed, nadat ze door een strijkijzer behandeld waren konden we ze dan toch meenemen. (De madam kwam ook toen pas binnenlopen…)

De rest van de dag wat geluierd en de koffers ingepakt. Ze zijn toch nog heel zwaar…heb mijn extra koffertje toch echt nodig!

Na het avond eten zijn we door Willemijn, Bas en de kinderen afgezet bij het vliegveld. Gelukkig viel de rij mee. Die was een paar dagen geleden veel langer. Ze hadden na de aanslagen in Brussel ineens bedacht om alle koffers te checken voordat je daadwerkelijk het vliegveld inging. Maar nu niet meer! Wel na de eerste deuren een scan, maar dat was alles.
Even was het nog spannend hoe zwaar de bagage zou zijn, vooral Hanneke’s koffer was erg zwaar. We mogen max 2x 23 kg meenemen en de koffer van Hanneke was 27 kg. Eigenlijk wilde ze betalen, maar toen dit $100 bleek te zijn hebben we toch maar wat overgeheveld naar mijn koffers en handbagage. Wel erg veel geld en nu hoefde ze niks te betalen!

Op het vliegveld was er vrij weinig te doen, hebben bijna 2u bij de gate gewacht. Ineens spotten we Verena nog, maar die hebben we uiteindelijk niet meer gesproken.

Ons vliegtuig bleek een KLM-Asia te zijn. Zelfs in het vliegtuig op je persoonlijke schermpje voor je stonden alleen Chinese bestemmingen. Nou een tussenstop in China zou niet verkeerd zijn hoor!
Maar nee hoor, na de nachvlucht kwamen we om even voor 7u toch op Schiphol aan…deze reis was hierdoor toch echt ten einde…jammer!