Linsell 24 februari - 5 maart 2015 - Reisverslag uit Linsell, Zweden van jesine - WaarBenJij.nu Linsell 24 februari - 5 maart 2015 - Reisverslag uit Linsell, Zweden van jesine - WaarBenJij.nu

Linsell 24 februari - 5 maart 2015

Blijf op de hoogte en volg jesine

03 Maart 2015 | Zweden, Linsell

Linsell 24 februari - 5 maart 2015

Vrijdag de 26e zijn we een dagje naar Funasdalen geweest. Dit is het skigebied van Zweden (of Harjedalen). Het ligt ook maar 20 km van de Noorse grens, dus Noorwegen heb ik die dag ook al gezien!

In het Fjallmuseum kun je veel zien en te weten komen over de Sami en boeren in de afgelopen 1000 jaar. Maar dan vooral wanneer je Zweeds kunt lezen, want Engels is er niet bij...

Hierna was het op naar DE Sami-markt, de eigenlijke reden voor ons bezoek aan Funasdalen!
Maar....wat viel dat tegen zeg...3 tipi's en een stuk of 15 kraampjes...was nou niet echt de markt die wij hadden verwacht!
Gelukkig heeft Maaike nog wel wat rendiervlees kunnen scoren voor Hans, want hij moest (helaas) werken.

Maar op zoek gegaan naar iets anders om nog te doen, want we waren zo wel heel snel uitgekeken. Gelukkig was er ook nog een gondel die de berg opging. Ook de kinderen wilden heel graag omhoog, dus zijn we de berg opgegaan!

Bovenop had je een supermooie uitzicht over de hele omgeving! In de verte zag je de Noorse bergen.
In het restaurant wat gegeten. Moesten er helaas wel lang op wachten...hoe lang duurt het om 6 porties worst plus patat klaar te maken...?
Er werd ook live muziek gemaakt door een bandje. Was erg leuk, maar iets te hard voor de kleine ruimte. Maar wij zaten op de gang, dus dat was voor de kinderen (en ons) beter te doen.

Op de terugweg voelde ik me niet zo lekker...ik denk dat mijn worstje niet goed afgebakken was oid...het ging niet zo goed iig....

Zal de details besparen maar na de tussenstop in Hede voelde ik me ineens stukken beter! Heb de rest naar huis zelf gereden, is ook altijd wel prettig wanneer je je niet lekker voelt...kun je je op iets anders focussen.
Het leek er even op dat ik misschien hetzelfde virus had opgepikt wat hier in huis heeft huisgehouden, maar gelukkig was het een kortstondig iets! Pfff gelukkig maar, moet er niet aan denken om tijdens deze trip ziek te worden!

Zondags zijn Maaike en ik met de 2 oudste kids gaan zwemmen in Sveg. Dat was 'lang' geleden voor mij! (Normaal zwem ik wel elke week.) Ook even wat baantjes getrokken en dat lukte ook nog hahaha. De kinderen hebben zich ook prima vermaakt het was erg gezellig!

Op de weg terug nog langs de Konditorie gegaan en een taartje voor thuis meegenomen! Jammie! Heb nog helemaal geen taart op tijdens deze reis! Hoort toch wel bij vakantie.

Op maandag moest Maaike werken en is Hans thuis. Lekker een dagje in en om huis geweest. Hans heeft me zijn nieuwe keukenshowroom laten zien. Die gaat in april (als het goed is) open en er moet nog veel gebeuren, maar het ziet er allemaal erg mooi uit! Hij heeft het goed voor elkaar! (Dat hebben ze trouwens sowieso allebei, want Maaike heeft ook een leuke baan!)

De volgende dag zijn Maaike en ik met de kinderen naar Vemdalen geweest. Ook dit is een skigebied. Wij hebben het echter bij een wandeling gehouden. Alhoewel, de wandeling die Maaike in gedachten had bleek niet te bestaan in de winter. Pad stopte ineens dmv een hoge sneeuwberg...
Toch maar een kinderwandeling met een soort speurtocht gedaan....deze bleek juist niet geschikt voor volwassenen in de winter! Maaike en ik stonden meerdere malen tot over de knieën in de sneeuw vast! En de kinderen huppelden maar vooruit...hahaha
En Maaike had de jongste ook nog op haar rug, dus nee ook dit was niet echt top...maar gelachen hebben we!

Op woensdag hebben we een rondje Sveg gedaan en lekker geluncht bij de Konditorie. Is trouwens een erg leuke gelegenheid! Boven kun je zitten in thema-kamers uit diverse films. En niet onbelangrijk, ze verkopen er hele lekkere dingen!

's Avonds heb ik via Skype een vergadering in Voorschoten 'bijgewoond'. Best apart, maar wel leuk dat het kan!

En het was ook weer tijd om mijn koffer in te pakken...morgenochtend ga ik weer alleen verder richting Lapland!!!

  • 14 Maart 2015 - 13:35

    Inge:

    Leuk, leuk, leuk weer allemaal! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jesine

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 28345

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Ghana

16 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Scandinavië 2015

12 November 2011 - 25 November 2011

Mali-reis

Landen bezocht: