aankomst in Bamako en bezoek Kati - Reisverslag uit Kati, Mali van jesine - WaarBenJij.nu aankomst in Bamako en bezoek Kati - Reisverslag uit Kati, Mali van jesine - WaarBenJij.nu

aankomst in Bamako en bezoek Kati

Door: jesine

Blijf op de hoogte en volg jesine

14 November 2011 | Mali, Kati

Onze reis van Schiphol via Casablanca naar Bamako is goed verlopen.
In Bamako werden we opgehaald door Johan. Maar eerst werden we nog tegengehouden door een meneer die onze bagagelabels wilde hebben. Inge had geen labels gekregen en alle koffers stonden op mijn naam. Die labels had hij al gepakt, maar we mochten het vliegveld niet af...Ben naar buiten gelopen om Johan erbij te halen. Gelukkig konden we toen duidelijk maken dat alle 4 de koffers van ons waren en mochten we naar buiten....een hoop gedoe om niks dus!

Johan heeft ons afgezet bij de B&B waar we 2 nachten zouden verblijven.

Ondanks dat we erg moe waren konden we maar moeilijk in slaap komen. de ventilator maakte veel geluid, de kamer was erg warm en ons muskietennet leek wel een sauna...kortom alles is anders dan thuis!

Ons ontbijt stond om 10u klaar, gemaakt door Rokia.
Ervoor waren we even buiten de poort gaan kijken hoe het er uit zag. We werden gelijk door veel mensen aangestaard...een nieuwe gewaarwording...2 jongens wilde spontaan met ons op de foto. Ook hebben we een klein kindje aan het huilen gemaakt met onze aanwezigheid...;-)

na het ontbijt zijn we lekker koel water gaan halen en daarna naar een dichtbijzijnde markt gegaan.

We keken onze ogen uit! heel veel 'troep', veel bananen met vliegen en stinkende vis.
Toen we even gingen zitten werden we gevraagd om bij een groepje jongens te komen zitten. We kregen beiden gelijk een huwelijsaanzoek en een verzoek om mee naar Nederland te mogen, maar helaas, niet onze types...

De rest van de markt bestond uit smalle, ongelijk paadjes, rotsen en veel zwerfafval.

Bij de volgende break raakte we weer aan de praat met een aantal mannen. na wat kletsen over en weer gingen zij lunchen en werden we uitgenodigd om mee te eten. Wat een gastvrijheid! We werden met zn 2-en in een kamer neergezet en zij zaten met elkaar in een andere ruimte. Dit vonden we wel erg ongezellig en we zijn er lekker naast gaan zitten.
Het eten was erg lekker!

Na het eten zijn we weer teruggelopen naar de B&B, waar we siesta hebben gehouden.

Op aanwijzing van een Nlse die in het huis van Moussa & Saskia woont zijn we metr de taxi ergens naar toe gegaan voor 3 missies: proberen te pinnen, internetten en eten. Helaas is alleen het eten gelukt...

• 14 November 2011 - 10:53

Jaap:

Wat een belevenissen meteen. Leuk om dat zo een beetje mee kunnen maken.
    Have fun.

• 14 November 2011 - 14:51

Stefanie:

Goed zo Jesine, je eerste huwelijksaanzoek heb je al te pakken! Ha ha ha.
    Er zullen er vast nog vele volgen..
    En wij volgen jou!
    Dikke kus van BJ, Steef en Anne.

• 14 November 2011 - 16:35

Conny:

Whauw, nu al een man. Je zal zien dat je ze voor het uitzoeken krijgt. Kritisch kijken hoor!
    Uit de sms begrijp ik dat je nu (half 6) in Kita aankomt. Veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende bericht!

• 14 November 2011 - 16:51

Liesbeth:

Ik geloof dat ik mijn indruk van jou een beetje moet bijstellen! Zijn er geen vrouwen in Bamako?
    Veel plezier verder!

• 14 November 2011 - 23:35

Joukje:

Leuk om zo "met je mee te reizen". Wens je heel veel plezier.

• 15 November 2011 - 10:11

Jaap Van Duijn.:

Hey Jesine,wat lees ik ,al aan de man haha,leuk dat je het naar je zin hebt.Veel plezier daar en tot de volgende reisverslag.gr.Jaap.