Bodø 12 maart 2015 - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van jesine - WaarBenJij.nu Bodø 12 maart 2015 - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van jesine - WaarBenJij.nu

Bodø 12 maart 2015

Blijf op de hoogte en volg jesine

12 Maart 2015 | Noorwegen, Bodø

Bodø 12 maart

Na een soort van slaap/wakker toestand kwam de boot een half uur te laat aan in Bodø. Het is inmiddels al 3u 's nachts en ik val bijna om van de slaap...nu alleen nog mijn hostel zien te vinden. Geen idee meer welke straat, maar ik heb plaatjes gezien van het gebouw en het zit boven het treinstation dus het zou niet moeilijk moeten zijn.
En inderdaad zag ik het na even lopen, dat valt mee! Het vinden van de ingang was een ander verhaal...hele gebouw rondgelopen en toen stond ik voor een deur waar je zonder code of pasje niet naar binnen kon...hmmm geen mail met details ontvangen...
Dan maar het nummer bellen wat op de deur stond. Krijg ik een man aan de lijn die ik nauwelijks kan verstaan. Om me heen waait het nogal en de lijn is ook niet geweldig. Maar na een paar keer opnieuw vragen blijkt er in de brievenbus een envelop te zitten met mijn naam er op. En inderdaad er zaten er twee in waarvan een met mijn naam.
Ik heb nu een pasje om naar binnen te komen, mijn kamer nummer, de wificode van het internet en de overige details mbt ontbijt en uitchecken ed. Gelukkig maar...nu eerst mijn bed maar opzoeken!

Mocht weer een paar trappen oplopen...leuk...
In de kamer aangekomen blijkt er maar een ander bed bezet. Lekker rustig. Ze wordt wakker van mijn binnenkomst en begint gelijk een soort vragenvuur. Nadat ik mijn bed heb opgemaakt kon ik dan eindelijk gaan slapen...in een soort sluimertoestand merk ik dat er nog iemand de kamer binnenkomt, maar dat maak ik verder niet meer mee....zzzzzzz

Echt lang heb ik helaas niet geslapen, om 7u was ik weer wakker...niet leuk! Ook blijkt er inderdaad nog iemand in de kamer te slapen.
Aan de ontbijt tafel kwam Joyce bij me zitten (meisje uit Hong Kong uit de kamer). Het blijkt dat we dezelfde reisplannen verder hebben, zij gaat richting Oslo hierna. Nummers uitgewisseld, zodat we elkaar in Oslo weer kunnen ontmoeten.

Na het (zeer karige) ontbijt maar op pad gegaan om Bodø te bekijken. Op de kaart lijkt het niet echt heel wat en dat blijkt ook wel. Er is niet heel veel te zien en doen hier. Vooral als je zoals ik maar een paar uurtjes hebt. In een winkelcentrum zie ik ineens Joyce zitten. De rest van de toer maar samen gedaan. Het was wel erg koud doordat het super hard waait! Later bleek dat een van de Hurtigruten niet was uitgevaren vannacht ivm de heftige wind. Er waren golven van 8m...ben blij dat ik die niet heb meegemaakt!
Ik was blij dat we weer terug waren in het hostel, je werd buiten weggeblazen!

Om half een gaat mijn trein weer op weg naar de volgende bestemming: Trondheim!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jesine

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 28363

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Ghana

16 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Scandinavië 2015

12 November 2011 - 25 November 2011

Mali-reis

Landen bezocht: